Prover

Upptäck våra garn

Vilket garn passar bäst till ditt projekt? Vilken är den perfekta färgen?
Beställ dina provkit så blir det helt rätt!

1
Välj ditt garn

Vi har prover av alla våra tillgängliga garn.

2
Beställ ditt provkit.

Varje prov har ett värde av 50 kr som du kan spara till din nästa beställning.

3
Välj din favoritfärg

Välj den färg du vill ha genom att använda sökfunktionen nedan.

Gör din beställning så skickar vi ditt provkit!

När du mottagit din beställning får du en rabattkod av samma värde som provkittet som du kan använda vid ditt nästa köp.

The Wool

The Wool är 100% naturligt. Det är ett väldigt mjukt garn som kommer från Anderna i Peru. Där lever fåren under optimala förhållanden vilket ger garnet en toppkvalité.

När du stickar med The Wool får du ett lyxigt slutprojekt som kommer hålla länge. Tar du hand om plagget på rätt sätt kommer du säkert kunna använda det resten av livet!

The Petite Wool

The Wool är 100% naturligt. Det är ett väldigt mjukt garn som kommer från Anderna i Peru. Där lever fåren under optimala förhållanden vilket ger garnet en toppkvalité.

När du stickar med The Wool får du ett lyxigt slutprojekt som kommer hålla länge. Tar du hand om plagget på rätt sätt kommer du säkert kunna använda det resten av livet!

The Baby Alpaca

Baby Alpaca är ett av de mest exklusiva och mjukaste garnen i världen. Det här djuret bor i bergskedjorna i det fantastiska Peru.

Garnet har en extremt hög kvalité och nystanen är så mjuka att du inte kommer kunna sluta röra dem!

The Meriwool

Merino är känt som ett av de bästa och mest exklusiva garnen i världen. Det är ett väldigt lätt och mjukt garn som känns helt fantastiskt att ha på sig. Trots att det är ett tunt fiber håller Merino dig varm eftersom trådarna har den unika kvalitén att behålla kroppsvärmen och ge en bra isolering när de väl är stickade.

The Wave

The Wave är ett 100% naturligt ull som kommer fånga din uppmärksamhet från första stund du ser det. Garnet har olika tjocklek genom nystanet vilket ger dina stickningsprojekt en helt unik textur.

The Pima Cotton

100% peruvianskt Pima Cotton av enastående kvalité, det bästa garnet i världen! Det är supermjukt och passar perfekt att sticka sommarplagg med. Slutresultatet blir lätt, mjukt och luftigt.

The Bling Bling Yarn

THE BLING BLING är ett 50 gr nystan, en fiber som passar skickliga stickare, därför att den är den är mycket mjuk och fin. Kvalitéer som du vill ha när ditt projekt ska få ett fint fall.

Den är till största delen gjord av Merino Superwash (79%), som ger en tunn och mycket mjuk fiber som på samma gång har flera egenskaper. Den behåller värmen samtidigt som den stänger kylan ute. Mohair (18%), den här typen av ull karaktäriseras mest av att den är motståndskraftig och hållbar förutom att den ger en glans man inte kan ta fel på.

Lurex (3%). Det är en sorts tråd som karaktäriseras av att den ger ett metalliskt utseende. Perfekt för att lyfta upp plagg och andra arbeten.

Recycled Yarn

Recycled Yarn är ett återbrukat garn som består av 95% bomull och 5% andra fibrer. Recycled Yarn finns i 100 grams nystan. Idéen började med en önskan om att ge nytt liv till använda jeans. Tack vare recyklingprocessen blir fibrerna behandlade och kan spinnas till en tråd, som ger ett fantastiskt rustikt utseende.

Resultatet är ett slitstarkt och veganskt garn. Designat för att ge dig de coolaste kläderna.

Remix Yarn

We Are Knitters The Remix Garn är ett av våra nya garn, 100% ekologisk!

Det är en perfekt mix mellan bomull och ull: 50% ull, 50% bomull, båda är ekologiska med GOTS certifikat. Remix garn kommer i ett 100g/ 3.5 oz garnnystanIt.

I första ögonkastet ser vårt Remix garn shiftande ut pågrund av blandingen mellan dessa två fibrerna. När ull och bomull är mixat tillsammans är detta ett väldigt starkt garn, men också väldigt mjukt. Plagg gjorda av detta garn kan användas nästan hela året!